GMP2012. 5. 30. 08:59

1. Screen English < Put In Boots, 2011 >

날 용서해주길 바래.   I hope you can forgive me.

K: I hope you can forgive me.

   날 용서해 줬으면 좋겠어.

J: Apology accepted.

   사과 받아줄께.

P: I don't really have time for you.

   지금은 너랑 얘기할 시간 없어.

   I have to save the town from the Great Terror.

   거대한 공포로부터 마을을 구하러 가야돼.

K: Wait, Puss, Don't you see?

   기다려, 푸스, 모르겠어.

   I'm here because...

   내가 여기온 이유를

   I'm here because you made me realize that

   네가 깨닫게 해주었기 때문이야.

   there is something I care about more than gold.

   나한테 황금보다 더 소중한게 있다는걸.


2. Pops English < Run-Around - Blues Traveler >

그 기억에서 벗어날 수가 없어요.   I couldn't escape the memory.

잊을수가 없어요.   There was no way I could forget.

Once upon a midnight dreary.

어느 적막한 한밤중에.

I woke with something in my head.

생각에 잠겨서 깼어요.

I couldn't escape the memory

그 기억에서 벗어날 수 없어요.

of a phone call and of what you said.

당신이 전화를 걸어 내게 했던 그 얘기


3. Talk Play Learn

그 엘리베이터에 문제가 있어.   There is a problem with the elevator.

There is problem with + 명사 (~에 문제가 있어.)

There is a problem with your tire.

네 타이어에 문제가 있어.

There is a problem with my sight.

내 시력에 문제가 있어.

There is a problem with my phone.

내 전화기에 문제가 있어.

There is a problem with the gas bill.

가스 요금 고지서에 문제가 있어.

There is a problem with the elevator.

그 엘리베이터에 문제가 있어.


Role Play

A; Did you hike up six flights of stairs?

   6층 걸어 올라갔던 거야?

B: Yep. There is a problem with the elevator.

   응, 엘리베이터에 문제가 있어서.

A: Good call.The exercise will do you good.

   잘했어. 운동은 네 건강이 좋을 테니까.


Learn More

시스템에 문제가 있어.   There's a kink in the system.

A: Our office intranet is down.

   사무실 내부 전산망이 다운됐어.

B: Yes. There's a kink in the system.

   응. 시스템에 살짝 문제가 있어.


* GMP 복습은 GMP Mate와 함께 하세요~!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wm.gmp 


http://www.kbs.co.kr/radio/coolfm/gmp/
http://tune.kbs.co.kr/program/program.php?pgNo=

Posted by 빨간 양말